Annakarin Nyberg är disputerad internetforskare och författare till boken Digitalt entreprenörskap. Clara Lidström driver idag en av Sveriges mest lästa bloggar Underbaraclara där hon lockar 250 000(!!) besökare i månaden.

Tillsammans har de ett intressant perspektiv på det här med att bygga varumärken och för ett spännande samtal med oss om hur de skapat framgången bakom det egna och färgsprakande klädmärket Miss Clarity. Detta efter att de precis genomfört en bejublad uppstart av dag 2 på Sundsvall 42. I ultrasnygga klänningar därtill.

Så hur ska man tänka och vad ska man göra för att nå framgång i den nya digitala världsordningen? Vad är influencers och hur funkar det? Vi pratar marknadsföring och varumärkesbyggande i sociala medier. Vi pratar om ansvaret de har att nu hjälpa nyfikna in i den nya digitala arenan. Detta och hur män kan förhålla sig till nätkampanjen #MeToo?

Lyssna direkt

Sundsvall 42

Det här avsnittet ingår i vår serie från livepoddningen under Sundsvall 42.

Läs mer om Sundsvall 42 här!

Den här podden

Det här är en podcast om digitalisering och framtiden – ett ämne i taget. Vi är i ett skifte – sannolikt ett av de större och snabbare skiftena Homo Sapiens upplevt. Det tycker vi på podden är värt att prata om eftersom summan av allt vi gör nu blir vårt samhälle imorgon. Bränslet till våra samtal kommer från Mats och Andreas dagliga arbeten.

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Lyssna gärna. Kommentera ännu hellre. Och vill ni prenumerera på vår podd blir vi överlyckliga!

Ps! Stort tack till Esatto och Gullers Grupp för all stöttning!