Beroende på hur man räknar produceras 12 – 18 miljarder tandborstar i plast per år. Många av dom hamnar i våra hav och deponier runt om i världen. För endast ca 25% av världens producerade plast återvinns idag.

Så här fanns ett riktigt multivinstscenario för Noel och hans team på The Humble company. Resultatet blev en tandborste i bambu, en ny svensk innovation och nu 2019 en distribution till 40 000 butiker med försäljning på över 20 miljoner tandborstar per år.

Så funderar du på hur man bygger en missionsdriven verksamhet med ett storybaserat varumärke? Look no further. Vi får här lyssna till en grymt hands on “från idé till blomstrande verksamhet”-berättelse från Noel.

Riktigt inspirerande tycker vi – och nånting säger oss att det här gänget har bara börjat!

Lyssna direkt

Eller lyssna via …

    

Techarenan Almedalen 2019

Techarenan är en plattform för innovation och entreprenörskap som samlar nordiska framtidsbolag, etablerad industri, relevanta marknadsaktörer, beslutsfattare och politiker.

Vi är eventets officiella podcast.

Den här podden

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Killander & Björk är en podcast där vi har samtal om framtiden. Den drivs av Andreas Killander, Creative Director på Gullers Grupp och Mats Björk, Digital Strateg på Esatto. Vi är intresserade av de stora krafterna som formar vår framtid och tror att digitaliseringen är ett gigantiskt skifte för oss människor – kanske större än industrialiseringen – det är värt att prata mer om!

Podcasten fokuserar därför mycket på varför, vad och hur man ska digitalisera verksamheter och nationer samt vad summan av det blir för oss människor.

Vår mission är att inspirera och katalysera samtalet om vilket samhälle vi vill bygga imorgon. Vår förhoppning är att den är designad kring människor.

Andreas har sin utgångspunkt i kommunikation och Mats har sitt ursprung i teknologi. Tillsammans delar vi intresset för människan och framtiden.

Musik i avsnittet från Gustaf Grefberg samt Anitek!