Det är svårt att hitta en bransch med mer passionerade människor än restaurangbranschen. Så vad händer när man kombinerar den med maskininlärning och får kraften av tusentals restauranger i en digital plattform?

Vi träffar Anders Härén som är nytillträdd vd för svenska scaleup-bolaget Leeroy som siktat in sig på att digitalisera restaurangbranschen. Med en bakgrund som teknik- och utvecklingschef på Mittmedia, numera Bonnier, och senast som CTO på Leeroy delar Anders ett grundrecept på framgångsrikt företagande: data och mod.

För en branch som just nu har ett extra tufft läge känns det också skönt att blicka framåt mot en morgondag med nya spännande restaurangkoncept. För en sak är säker. Trots en digital utveckling där vi idag kan göra det mesta i samhället utan att ses är det något speciellt med att mötas på riktigt i en trevlig miljö över en god bit mat.

PS. Vill du höra mer av Anders efter att ha lyssnat nedan så kolla in Anders Härén och Jesper Johanssons podd The Weak Spot.

Lyssna direkt

Eller lyssna via …

    

Sponsrad av Bisnode

Smart data kan göra allt från att hjälpa ambulanser att hitta rätt olycksplats till att bekämpa terrorism men även hjälpa dig hitta rätt målgrupp och fatta smartare affärsbeslut Det är alla möjligheter som gör data så spännande att jobba med – ingenting är omöjligt om man vet hur man arbetar med data, matchar data, får insikter från data och behandlar data med respekt.

Bisnode är ett ledande europeiskt Data & Analys-företag verksamt i 19 länder med 2 100 anställda som varje dag levererar Smart Data till våra 130 000 kunder. Vi matchar och analyserar vår data med din kunddata tillsammans med den data som dagens anslutna värld genererar. På så sätt hjälper Bisnode er att hantera risk, att öka träffsäkerheten i er marknadsföring och stärka er övergripande beslutsförmåga – vilket i slutändan kommer öka er försäljning och intäkter.

Läs mer om Bisnode och att fatta beslut utifrån data här!

Spring Sessions 2020

HUR BYGGER MAN UTHÅLLIGA, OMTÄNKSAMMA OCH SMARTA SAMHÄLLEN?

Under våren 2020 fokuserar vi lite extra på framtidens samhällsbygge och har gäster på podden som har lite olika perspektiv. Vi avslutar därför varje avsnitt med 4 framtidsfrågor;

  • Vilken viktig komponent ingår i bygget av morgondagens samhälle?
  • Vad gör en organisation resilient på 2020-talet?
  • Vad pratar vi mycket om idag som är fullständigt oviktigt?
  • Vad kommer vara viktigt 2030?

Den här podden

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Killander & Björk är en podcast där vi har samtal om framtiden. Den drivs av Andreas Killander, Creative Director på Gullers Grupp och Mats Björk, Digital Strateg på Esatto. Vi är intresserade av de stora krafterna som formar vår framtid och tror att digitaliseringen är ett gigantiskt skifte för oss människor – kanske större än industrialiseringen – det är värt att prata mer om!

Podcasten fokuserar därför mycket på varför, vad och hur man ska digitalisera verksamheter och nationer samt vad summan av det blir för oss människor.

Vår mission är att inspirera och katalysera samtalet om vilket samhälle vi vill bygga imorgon. Vår förhoppning är att den är designad kring människor.

Andreas har sin utgångspunkt i kommunikation och Mats har sitt ursprung i teknologi. Tillsammans delar vi intresset för människan och framtiden.

Musik i avsnittet från Gustaf Grefberg samt Nathaniel Wyvern och hans skiva 2019 collection