Too Good To Go har ett enkelt budskap – RÄDDA MAT, RÄDDA PLANETEN. Och det är dessutom väldigt enkelt att göra det varje dag. En konkret handling som du kan göra och som skapar precis det typ av resultat vi behöver nu.

Too Good To Go har idag räddat nästan 100 miljoner måltider. De har snart 50 miljoner kunder och en bra bit över 100 000 anslutna kaféer, butiker, hotell och restauranger.

Vi pratar därför med Too Good To Gos nya country manager Sofia Edholm om hennes arbete, vad Too Good To Go gör och varför matsvinnet är så viktigt att arbeta med.

I det här avsnittet delar vi kunskap kring:

  • Varför matsvinnet är så viktigt att lösa
  • Vad du kan göra själv för att vara hållbar i köket
  • Hur man lyckas bygga en rörelse och ett företag
  • Social impact som företagsidé
  • Värderingsdrivet ledarskap och syftesorienterade organisationer
  • Argument för varför vi kan vara på en tipping point mot framgång i matsvinnsfrågan nu

Spana in Too Good To Go såklart – kanske finns de i din stad?

Lyssna direkt

Eller lyssna via

Lyssna på Spotify
Lyssna på Apple Podcasts
Lyssna på Google

Eller varför inte Acast, Android, Stitcher, Podtail eller RSS feeden direkt?

Sponsrad av Adyen

Serien The Digital Twenties sponsras av Adyen – betalbolaget bakom några av tjugotalets ledande företag som Spotify, H&M och Elgiganten. Med Adyen behöver du bara en enda plattform för att ta betalt på nätet, i butik, i app eller i vilken kanal som helst. Och på vilken marknad som helst. Så att du kan samla insikter, möta kundernas förväntningar och ta kundupplevelsen till en helt ny nivå.

THE DIGITAL TWENTIES

Välkommen till säsong 10 på temat The Digital Twenties. Ett sekel har gått sedan ”det glada 20-talet” – ett årtionde som präglades av framtidsoptimism, en kraftig ekonomisk tillväxt och inte minst dekadens, dans och väldigt mycket jazz. I serien bjuder vi in gäster för samtal om vårt nya 20-tal. Ett decennium som kommer vara de digitala företagens guldålder och präglas av digitaliseringens möjligheter, värdet i data, stora förändringstryck och förhoppningsvis lika mycket innovationslusta, framtidstro och glädje som för 100 år sedan. Det blir spännande samtal om digitaliseringens möjligheter, hållbarhet och framtid – med människorna som skapar den.

Den här podden

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Killander & Björk är en podcast där vi har samtal om framtiden. Den drivs av Andreas Killander, Creative Director på Gullers Grupp och Mats Björk, Digital Strateg på Esatto. Vi är intresserade av de stora krafterna som formar vår framtid och tror att digitaliseringen är ett gigantiskt skifte för oss människor – kanske större än industrialiseringen – det är värt att prata mer om!

Podcasten fokuserar därför mycket på varför, vad och hur man ska digitalisera verksamheter och nationer samt vad summan av det blir för oss människor.

Vår mission är att inspirera och katalysera samtalet om vilket samhälle vi vill bygga imorgon. Vår förhoppning är att den är designad kring människor.

Andreas har sin utgångspunkt i kommunikation och Mats har sitt ursprung i teknologi. Tillsammans delar vi intresset för människan och framtiden.

Musik i avsnittet från Gustaf Grefberg