En av verksamheters mest angelägna frågor är hur man attraherar rätt talang och sedan förvaltar den. Förhållandet mellan kvaliteten på talang och hur affären presterar är nämligen dramatisk.

Vi fångar Tobias Lindh, Nordenchef Adyen, innan juryarbetet för Näringslivslivets pris på Techarenan för att prata om hur Adyen organiserar sig för framgång och lyckas skapa kraftig tillväxt pandemi till trots.

I det här avsnittet delar vi kunskap kring:

  • Att driva bolag framåt genom att attrahera rätt talang
  • Hur Adyen arbetat med talang under pandemin
  • Att förvalta sin talang
  • Organisatorisk och kulturell integritet
  • Digital onboarding och digitalt “kulturbygge”
  • Flexibilitet, anpassningar och hantering av organisatoriska covid-utmaningar
  • Ledarskap genom Zoom-fönster – hur är man en bra ledare i 240 pixlar?
  • Office first, hybrid work och framtiden

Lyssna direkt

Eller lyssna via

Lyssna på Spotify
Lyssna på Apple Podcasts
Lyssna på Google

Eller varför inte Acast, Android, Stitcher, Podtail eller RSS feeden direkt?

Techarenan Bright 2021

Techarenan är en plattform för innovation och entreprenörskap.

De bidrar till positiv utveckling i samhället genom att främja och förena entreprenörer, individer, organisationer, företag och politiker som förändrar, förbättrar och utvecklar vårt samhälle.

Den här podden

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Killander & Björk är en podcast där vi har samtal om framtiden. Den drivs av Andreas Killander, Creative Director på Gullers Grupp och Mats Björk, Digital Strateg på Esatto. Vi är intresserade av de stora krafterna som formar vår framtid och tror att digitaliseringen är ett gigantiskt skifte för oss människor – kanske större än industrialiseringen – det är värt att prata mer om!

Podcasten fokuserar därför mycket på varför, vad och hur man ska digitalisera verksamheter och nationer samt vad summan av det blir för oss människor.

Vår mission är att inspirera och katalysera samtalet om vilket samhälle vi vill bygga imorgon. Vår förhoppning är att den är designad kring människor.

Andreas har sin utgångspunkt i kommunikation och Mats har sitt ursprung i teknologi. Tillsammans delar vi intresset för människan och framtiden.

Musik i avsnittet från Gustaf Grefberg