Den 24/4 har Handelskammaren Mittsverige sitt årsmöte. I år är vi inbjudna för att ha samtal om vårt näringsliv, vår region och vår digitala framtid med 3 riktigt spännande gäster; Johanna Gbenplay (Varuhuschef IKEA), Ulf Larsson (VD SCA) och Mikael Damberg (Närings- och Innovationsminister)

Eventet har sin plats på mitt på varuhusgolvet på IKEA i Sundsvall – och avsnitten hittar du nedan. (4 av 6 färdigproducerade. 2 kommer asap!)

Avsnitt från eventet

Handelskammaren Mittsverige

Idag har Handelskammaren Mittsverige drygt 300 medlemsföretag i de tre län som de verkar i. De driver och påverkar frågor som medlemmarna anser är viktigast för företagens framgång. I den här regionen fokuserar Handelskammaren på frågor som är bärande för att skapa en attraktiv region; infrastruktur, kompetensförsörjning och internationell handel.

Den här podden

Det här är en podcast om digitalisering och framtiden – ett ämne i taget. Vi är i ett skifte – sannolikt ett av de större och snabbare skiftena Homo Sapiens upplevt. Det tycker vi på podden är värt att prata om eftersom summan av allt vi gör nu blir vårt samhälle imorgon. Bränslet till våra samtal kommer från Mats och Andreas dagliga arbeten.

Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS

Ps! Musik i avsnitten från Gustaf Grefberg som vanligt.